Drömmen om en bil

Skulle verkligen vilja ha en bil just nu precis. Trött på tiden jag spenderar på bussen. Antar att det är där man stöter på de mest märkliga människorna. Barn som skriker, folk som krånglar t.e.x med betalningen, alkisar som sitter och smyger med en öl i innerficken, full buss o man får stå hela vägen hem från/till jobbet. Mycke vettigt folk som åker kollektivt..se bara på mig..haha. men det är ju de skumma och mer lustiga typerna man lägger märke till. Igår höll jag verkligen på och få ett ill-utbrott. Bakom mig satt det en äldre kvinna med dank brytning som en alkis sitter och bråkar med och skriker och lever. Ville inget annat än o va hemma då. Tråkigt med folk som klankar på personer som de inte har en aning om vem det är...just bara för att de säkerligen inte har något bättre för sig. Så tänk va skönt det skulle va med en bil, förrutom på vintern på man måste stå ute i kylan och skrapa rutorna o frysa häcken av sig innan de blir varmt i bilen, då är det himla så skönt att åka buss. Min ipod är dock min stora räddning för utan den hade bussresan varit ännu mindre kul. Tänk vad lite musik kan göra. Men det kanske inte finns några sånna bilar heller!?
Jag ska in och spana på blocket om jag kan hitta mig en gammal skrutt bil. Få köra bil till jobbet med en go platta i stereon..vad mycke gladare jag skulle känna mig på morgonen då...
Måste ändå medge att jag är glad för att kollektivtrakien är så bra som den är här.

TUTA O KÖR! //Sofie

Kommentarer
Postat av: Henkutt

Mitt tips till dig är den här röda faran: http://www.blocket.se/vi/9474250.htm?ca=11_s

Stero är inte monterad, men du kan ju kör med ipod eller motsvarande.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback