en icke traditionell midsommar

Varför göra som man brukar på midsommar!? Denna midsommar firades med Gaby, Sara & Frida. Min älskade Sara va på besök påön hela helgen. Började dagen med en picknick och solning i Almedalen. Fortsatte sedan till Kallis för att fortsätta firande med en god lunch, några flaskor rosé & after beach med marmelad orkestern. Lite lulliga ocg hoa vandrade vi hem för lite ombyte och uppfräschning. Kvällen spenderades på restaurang Rosengården vid stora torget i Visby där vi avnjöt en 4-rätters meny med mycket inslag av det gotländska köket. Ramslöksoppa, västerbottencheescake, ramslökssotad lammfilé med fårost kaka och till efterrätt färskost mousse med rommarinerade bär. Vi passade på att lyxa till det och beställa in ett vinpaket passande efter de olika rätterna.
Mätta, goa & glada i hatten avslutades kvällen med dans, shots & drinkar på munken. En mycket trevlig midsommarafton.
Midsommardagen spenderades på Tofta liksom även söndagen. Gotland bjuder på fin fint sommar väder och nu lär det bli mycket glassande på stranden.

Kallis

Middag på Rosengården

Fin dag i Visby

Klarblå himmel, sol och Visbys turism sommar har vaknat till liv. Stan invaderas av midsommarfirande gäster. Idag har jag haft en fin fin dag. Umgåts med min farmor & farfar. Vi åt middag på Rosengården (lammrostbiff med potatis puré och rödvins sky), strosade på Adelsgatan, fikade på St:Hans café vid ruinen.
Nyss ringde min kära Sara som ska komma till ön i natt och berättade att det vara störningar i pendeltrafiken. Hon sitter nu fast i Öster Haninge och väntar förbrilt på att hon ska komma med färjan. Hoppas hoppas att de sätter in en buss så att hon hinner med den. Blir allt som tänkt så anländer Sara vid 2.35 i natt och då ska jag möta henne på terminalen.
Midsommarfirande planerna är fortfarande lite på is, men varför stressa det är ju några timmar kvar tills det ska firas. Allt ger med sig!

Kramar från den fina ön

Mycket nytt i livet

Det har hänt så otroligt mycket den senaste veckan. Mitt liv rullar på i en rasande takt... Varit på besök i Jkpg och bott hos fina Emelie. Har jobbat på två nya jobb som jag kommer att få lite timmar på i höst och förhoppningsvis många timmar på. Jag har också kikat på en jätte fin lägeheten som kanske kan bli min (får besked imon). Jag har också spenderat en hel del tid på piren, Twin och andra trevliga krogar som serverar gott vin i sällskap med mina älskade vänner, gamla som nya. Jag har också hunnit med att hjälpa till med två flyttlass. Hur som är tanken att jag ska flytta tillbaka till Jkpg i aug och allt verkar ordna sig riktigt bra!
Imon åker jag över till ön igen för att SEMESTRA! Nu ska jag faktiskt se till att vara ledig (jag hoppar ju jämt in och jobbar annars). Sara kommer på besök över midsommar för att fira den med mig på ön. Mycke trevligt!
Nu är det läggdags för jag är helt slut...

Metal town

Helgen spenderades med goda vänner i Gbg på Metal town. Åkte dit i torsdags och inledde den kommande festivalen med en grillkväll med festivalteamet. Delikatesser, tzatsiki, grillade majskolvar halloumi kött vitökar...... Helt lovley!
Fredagens festival dag bjöd på sol och ett antal öl i det vackra innan alla konserter drog igång kvällen avslutades med höjdpunkterna Sabaton & Rammstein konserter. *Magiskt*
Lördagen fick vi en och annan skur över oss men lika glada va vi för det. Sonic syndicate levererade liksom lördagens höjdpunk, In Flames. Denna festival hann vi se många konserter och det va mindre fokus på festandet och mer rock´n roll. Bjuder på lite sköna festivalbilder:

Födelsedags firande

Igår va det min födelsdag och jag hade en helt fantastisk dag i Jönköping. Glassade i solen i Liljeholms parken, åt meza middag med vännerna, kikade på lägenhet, te hos Carro och avslutade kvällen med vin på Twin.
Telefonen ringde, översvämmandes med sms och på min logg på facebook fylldes av grattulationer. Jag är så glad för alla underbara och fina vänner som jag har!

Semester & festival

Imon åker jag med färjan över till Oskarshamn för att spendera lite ledig tid med mina vänner i Jkpg plus att vi ska till Gbg och gå på Metal town helgen därpå. Vistelsen på fastlandet är på obestämd tid då jag är ledig till den 6 juli. Inte kommer jag stanna hemma tills dess, men jag vill vara lite flexibel och kunna stanna om det skulle dyka upp nåt mer skoj efter festivalen. Jag ska också jobba två dagar när jag är i Jkpg för ett företag som kan bli min nya arbetsgivare...berättar mer om vad det är när jag vet hur det blir. Känns som det kan va ett jobb som kan passa mig.
Troligvis blir det färjan till Gotland efter Metal town och hoppas då att sommaren har kommit till ön. Har känts lite surt att vara ledig nu när vädret har varit kasst och alla vänner jobbar. Imon går jag sista utbildningsdagen på Destination Gotland. Känns som jag kommer att stormtrivas ombord i sommar. Sommaren på ön kommer bli fantastisk!

Lämnar ön för jobb & festival

Metaltown biljetten är nu kirrad. På fredag lämnar jag ön för en 1½ vecka på fastlandet. Jag ska träffa en potentiell arbetsgivare som är intresserad av att anställa mig i höst. Blir det som jag vill så flyttar jag till Jönköping i höst.
På tal om annat så hade jag en mycket trevlig kväll igår hos Gabys bekanta Mats & Emily. Vi grillade, fick skön sång från Mats när han drog fram gitarren och pimplade upp en hel bag-in-box med rosé på 3 tjejer.
Lite små lulliga eller nej rättare sagt väldig berusade staplade vi hem i natt.
Trött idag!? Nej faktiskt inte det minsta, ingen skallevärk heller... Vi har nu kört stor städning, vilket verkligen behövdes. Inte klara än, men snart så.

Säkerhetsutbildning DG

Denna veckan har jag spenderat ombord på MS Visby. Jag har gått en säkehertsutbildning för att få jobba till sjöss i sommar. Dagarna va mkt givande och jag träffade många nya sköna kollegor. Vi har genomfört brandövningar, säkerhets ombord, livräddning, testat båtens livräddningsutrustning, hoppat från 5 m, åkt strumpa 7 m och mycket mycket mera.

Testa av livdräkterna

MS Visby

Laddar för raketavfyrning

Test av bengaliskeld

Anlänt till Visby

I söndags anlände jag till öjn, denna gång med mindre packning än föregående år.