Sol & bad

...har det blivit idag. Först va vi vid Norderstrand och stekte. Tro de eller ej bleka jag har faktiskt lyckats att få lite färg utan att bränna mig. *lycklig* Drog sen ner till hamnen för lunch på Trossen. Riktigt mysigt ställe. Jag & Carro drog sen ner till Kallis för en kall drick och ligga på de lyxiga sängarna där. Kallis är ett sånt stek ställe där stockholmarna betalar multum med pengar för att få en plats där under v29. helt otroligt, men riktigt nice är de iaf där. Nu är vi hemma och äter glass och funderar lite på planerna inför i kväll...kanske ett kallt glas rosé!?

Pics

Lite bilder från dagens shopping. Nu har jag duschat och gjort inpackning med håret. Hur varmt som helst inne i lägenheten så jag får kila runt i short och bikini. Hoppas på att Carro ska komma hem snart så vi kan gå ner och köpa glass i hamnen.

The Proposal

Igår va jag och tjejerna på bio. Kollade på the Proposal med Sandra Bullock och Ryan Reynolds i huvudrollerna. En kärleks historia som bjöd på många skratt. Filmen handlar om den krävande kvinnliga chefen (Sandra B) gifter sig med sin unge manlige assistent för att slippa skickas tillbaka till Canada. Det hela är bara ett skenäktenskap men efter ett tag dyker äkta känslor upp... Se den! Otroligt bra och bjuder på många skratt!

Shoppingtur

Begav mig ut på en liten shopping tur och hittade en hel del fina saker. Ett par jeans med dragkedja ner vid vaderna, en rosa klocka, en vit tunika och en hårinpackning. Viktigt att hålla håret fint nu när det slits så otroligt mycke i solen. Tänkte dra ner till Almedalen sen och kolla läget bland alla politiker.
Ingen annan som är ledig idag så jag får sysselsätta mig själv nu på dagen, men det är bara skönt. Annars har man folk omkring sig precis hela tiden. Ska ta och laga lite lunch nu!

Nya klockan

Soliga Gotland I love.

Jag & Carro i St Hans...eller va de Catarina.

Vilken underbar dag de har varit. Började me frukost/lunch på Olearys. Det blev en stensungsbakad pizza med parma. I like. Sen drog vi ner till Kallis och vidare till Almedalen för att sola mer. Bonna & Simon kom och höll oss sällskap. Sen tog vi en sväng förbi alla gamla ruiner här och va lite kulturella av oss. Nu är det vila som gäller! Ska stax till Kneippbyn för att kolla när kollegorna lirar volleyboll.
Hände en kul grej innan. komikern Mårten Andersson va i Almedalen och när min kompis Gaby va på väg hem så mötte hon dem på vägen och då stannade han och snackade med henne och undra om de va hon och hennes vänner som va i Almedalen innan. Han bjöd me oss ut i kväll! hahah va skoj!

Nu ska jag hoppa i duschen! I love Gotland!

På kallis och solar

Ligger nu på kallis och solar med tjejerna. Nyss varit på olearys och ätit pizza. Gårdagens fest va mycke lyckad och de slutade med krogrunda. I kväll ska vi ut och ha volleyboll turnering med jobbet. Det är underbart att vara ledig!

I kväll ska det firas...

Eftersom det inte blev nåt 25-års firande förra helgen (p.g.a alla midsommar aktiviteter) så ställer jag till med fest i kväll istället. Hoppas bara att jag piggnar till lite tils kvällen. Jobbade stängning igår och sne öppning idag vid 6.45. Så de va bara 6 timmars vila mellan passen. Ska vara ledig söndag-tisdag så det ska bli riktigt skönt, plus att jag ä ledig fredag och lördag. Sen ska jag jobba MYCKE, då ä jag bara ledig 1 dag i veckan i tre veckors tid. Ska dock försöka få nån vekas ledigt innan skolan börjar sen.
Händer inte speciellt mycke här just nu, men ska fösöka komma iväg på lite utflykter nu när jag är leig. Vill åka ut till
Krusmyntagården som ligger strax norr om Visby för att köpa lite god kryddor. Kanske en liten present till min söta mormor också. Hon kommer ursprugligen från Gotland så hon skulle säkert bli glad att få lite Gotländska kyddor i present när jag kommer hem. Har massa släkt hä på ön som jag aldig har träffat och som jag inte ens vet vilka de är.

Nåt annat kul som har hänt är att i onsdags innan vi skulle på Gute invigningen så satt jag och en kompis och åt pizza på Adelsgatan och då va de nån som ropade : Tjenare Soffan!!!! Och vilka stod där, jo mina gamla kollegpr från Smålandsidrotten, Tess & Peter. Va så kul att se dem för de va verkligen inte igår om man säger så!

Dags att kila ut och jobba igen!'

Pus & kram

Gute invigning & stranden

Tyvärr är jag dålig på att blogga nu eftersom jag har svårt med tillgången tillnätet. Hä på ön är de fullt ös. Tillbringade både tisdagen & onsdagen vid Tofta strand. Försökte få lite bränna...eller lite röd sådan..*ler* jag som knappt kan få nån färg. Sen på onsdag kvällen blev det fest natten lång. Gute hade invigning och det började med vin & mat i kongresshallen sen blev de drinkar och dans på Gute  och Veonica Maggio spelade. De va en ritkigt lyckad kväll. Skulle gått på Hamnplans invigning igår, men efter mycke jobb och för lite sömn fick förnuftet gå i första hand så jag valde en lugn hemma kväll. Somna i soffan redan vid 21.
Imon väntas det mer fest, då ska jag ha min 25-ås fest. Har bjudit ner lite sköna vänner på snacks & vin, sen blir det utgång på de.
Nästa vecka ska jag vara ledig hela 4 dagar. Det ska bli så skönt! Hoppas att sommarvädret håller i sig så att de blir många dagar på stranden.

Kram o puss

Gaby & jag på Gute invigningen

Tofta beach

Dagen har tillbringats på stranden i Tofta. Vi hade med oss lite picknick och vi hade jätte härligt. Tog de första doppet i havet och de va kallt men uppfriskande. Ska åka till Tofta imon också med tjejerna och på kvällen ska jag och Gabbi på gute källarens vip-fest. Ska bli riktigt kul! De va allt för idag. Puss

Midsommarfirandet

Misommar helgen har varit toppen. I fredags åkte vi ut till Stånga och firade hemma hos Wickström. Det blev grillning och bad i badtunna och såklart fest natten lång. Igår va jag och Gabby på inviningen av Tofta beach club, solen gassade och de va härlig stämning. Kvällen präglades av att pimpla vin, men eftersom jag skulle upp vid 6 idag för att åka till jobbet fick jag avvika rätt tidigt, men kom ändå inte i äng förrän 1, så nu står jag här på jobbet och är riktigt trött. Är också väldigt förvirrad för jag har inte jobbat i receptionen på en vecka och nu visar de sig att de örjat med ett nytt campingsystem som jag inte fått lära mig, så jag vet i sjutton inte hur de ska gå att stå här med incheckningar själv fram till lunch!

Kram på er

Midsommar planer + fester

Livet på ön flyter på. Igår hade jag en mysig dag med Jossan, strosade på stan och åt middag nere vid hamnen. På kvällen mötte vi upp några andra vänner på Wallers över lite vin. Det blir mycke vin kvällar ute, farligt att bo så nära krogarna och restaurangerna. Imon är det dags för kick-off med jobbet så det lär säkert sluta med lite partaj där på kvällen. Midsommar afton ska jag fira ute i Näs, åka hö-lass och bada i badtunna, mat & massa vin därtill. Nästa vecka kommer det blir mycke vip invigningsfester-fester, gutekällaren & hamnplan. På söndag fyller jag 25 så får passa på att fira de på midsommar afton lite och nästa helg har jag tänkt att bjuda över lite vänner på middag & födelsdags fest.
Nu ska jag hem och fixa lite käk, har bjudit över Gabbi!

Puss och hej!

Måndag igen...

...och åter på jobbet. Va ingen hit att börja jobba vid 5.30 igår. Körde utcheckning för alla knuttar som skulle lämna Lelle-träffen. När jag kom hem va jag så trött så jag deckade på soffan hel kvällen. Idag har jag praktik så jag ska va på vattenland i eftermiddag och spana in hur arbetet går till där. Midsommar närmare sig och vi har forfarande inga planer. Får kanske ta och styra upp något.
I fredags natt va den några idioter som sparkade in fönstret till min & Carros källar lägenhet. Jag va nere på sudret då, men Carro stackarn fick allt glas öve sig i sängen när hon sov. Glasmästaren fick rycka in på natten och täppa igen fönstret med plexiglas och imorse kom de och tog hela fönstret för att fixa de. Hoppas ingen smiter in nu i lyan när både jag & Carro ä och jobbar.

Måste kila nu!
Puss

Utflykt på sudret

Va på utflykt me farmor & farfar nere på Storsudret. De har sommar stuga nere vid Holmhällar, så va nere och hälsade på lite. Blev firad lite i förskott (fyller snart 25) så fick fin middag & gott vin. Dagen däpå åkte vi runt och kikade på den allra sydligaste delen av ön. Va i Vamlingbo, Bottarvegård, Kösbärsgården och Hoburgen.

Drar söder ut

Mysigt att vara på ön! I onsdags va vi nere på O´learys och kollade på fotbollen, hamnade sen på G:a Masters och tog ett glas rosé. Jag & CArro gick hem runt midnatt medan resten av tjejerna satsade på utgång och fest natten lång. Vaknade på morgonen runt 6-tiden av ett en kompis staplade in som vi lånat ut soffan till. Hon mådde inget vidare och jag & Carro fick ett kul städ uppdrag på toan under morgonen. Ja ni fattar säkert. Igår va de jobb...sen hade jag & Carro (tjejen som jag bor med) en mysig kväll. Åt tacos, sen blev de glass vid hamnen och efter de en promanad runt muren.
I kväll ska jag åka och hälsa på farmor & farfar i sommarstugan nere i Holmhällar, längst ner på södra delen av ön. Det får definitivt bli en lugn helg för mig. På söndag börjar jag dessutom att jobba redan vi 5.45. Det är ingen hit vill jag lova!

Puss & kram

Tillbaka i verkligheten

God morgon!
Nu är man tillbaka i vardagen och jobbet. Min nya rumskompis har anlänt och hon verkar av en mycke bra tjej, så vi kommer nog komma bra överrens i sommar. Har installerat oss i lägenheten och köpt till lite grejer som saknats. Tycker verkligen att de är ett krav att vinglas ska ingå, men nej de fanns inga. Jobbar fram till fredag e.m sen ska jag va ledig lördag så då ska jag åka ner till Holmhällar längst ner på södra Gotland och hälsa på farmor & farfar i sommar stugan. Det är tänkt att jag ska ha en lugn vecka nu efter allt festande som varit.

Back to work!

Puss

På väg hem från Sweden rock

Trött och sliten efter en veckas festligheter på Sweden rock sitter jag i Kalmar och väntar på att färjan ska gå över till ön. Festivalen har varit hur bra som helst, men dock med lite sämre väder. Regn, kalla vindar och lite sol emellan åt. Lyckades iår att se rätt så många konserter bl.a ZZ top, Twister sisters, Hammerfall, Pain, Babylon Bombs, Europe...
Saknar redan och festival och min Gerda. Vi har haft så kul tillsammans hela festivalen. Lite intriger har det också blivit, men nu är de lungt. Allt löser sig alltid...
Är hemma hos Wille & Jessica nu och de är så snälla så...grillat korv & lånat ut duschen till oss slitna festivalare. Nu vill jag bara hem, installera mig i nya lyan och så vidare. Imon kommer min nya kombo och flyttar över till ön. Ska bli spännande att träffa henne. Ska också dra igång och jobba imon...mindre kul. Hade verkligen behövt lite tid att återhämta mig!

Puss & på återssende
(Hoppas jag kan lägga upp lite härliga festival bilder snart)

Jag & Gerda

Jag, Sångarn & Martina

Sweden rock

Sitter nu i bilen på väg mot sweden rock. Anländer om cirka en timma. Jag är laddad till tusen! Sovit en natt i kalmar nu och av njöt en kanon god frukost i wille o jessicas trädgård. Snart ska det kånkas och bäras på all packning, sätta upp militär tältet och inta första ölen. Ses gott folk! Rock on!