Fin dag i Visby

Klarblå himmel, sol och Visbys turism sommar har vaknat till liv. Stan invaderas av midsommarfirande gäster. Idag har jag haft en fin fin dag. Umgåts med min farmor & farfar. Vi åt middag på Rosengården (lammrostbiff med potatis puré och rödvins sky), strosade på Adelsgatan, fikade på St:Hans café vid ruinen.
Nyss ringde min kära Sara som ska komma till ön i natt och berättade att det vara störningar i pendeltrafiken. Hon sitter nu fast i Öster Haninge och väntar förbrilt på att hon ska komma med färjan. Hoppas hoppas att de sätter in en buss så att hon hinner med den. Blir allt som tänkt så anländer Sara vid 2.35 i natt och då ska jag möta henne på terminalen.
Midsommarfirande planerna är fortfarande lite på is, men varför stressa det är ju några timmar kvar tills det ska firas. Allt ger med sig!



Kramar från den fina ön

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback