First time.

Wohow. Första raderna i min nya blogg. Fick sån lysande idé att de är ju perfekt att ha en blogg o uppdatera så mina vänner som bor en bit ifrån kan ha lite koll om vad som händer i mitt liv och sen är de framför allt en kul grej.
Fick tips från Umeå Annelie om hur man fixar till de här. Inte alls haj på det än, men jag får sitta o pilla o pula med det så kommer de nog bli kalas. Har ju t.o.m lyckats fixa lite med html-kodning. Bra jobbat!

Nu är det fredag eftermiddag. Jag sitter på jobbet och önksar att de två sista timmarna ska gå väldigt fort. Vilket jag vet att de inte kommer att göra...för varje minut känns just nu som en evighet.
I tisdags hade jag ett missat samtal på min telefon när jag kom tillbaka från lunchen...av min förvåning såg jag att de va en kompis från Vetlanda som jag inte säkerligen inte pratat med på över 2 år. Blev tok glad och ringde upp direkt. Lägligt och bra visade de sig att hon och hennes nya kille ska ha inflyttningsfest i kväll och jag tvekade inte en sekund på att säga ja för att komma. Hade redan innan planer för o ta mig ner till Smålands djupa skogar för att hälsa på min familj. Så nu om 3 timmar beger jag mig mot destination Vetlanda för att sedan på lördag fortsätta till lilla Järnforsen där jag levt hela 19 år av mitt liv. Men känns åndå inte som hemma när jag kommer hem till dit. Nu känns Jönköpings som mitt hem. Eller vad är egentligen hemma? Det kan man fundera på...
Köpte förretsen en lite inflyttningspresent igår på Åhléns söt som jag är. Två söta ljuslyktor med fint mönster.
 
Förresten vilken otur jag haft i veckan eller rättare sagt i måndags. Först lyckas jag bita sönder en gammal lagning när jag käkar passionsfrukt på jobbet. Och hur glad blir man när man måste besöka tandläkaren!? särskillt glad eftersom jag av där förra månaden och fick lägga 2000 :- på de o nu blev de ytterligare 850 :-. Pissigt värre. Ja inte nog med tanden i måndags lyckades jag även få kortslutning i hårfönen när jag kommit hem från jobbet. Så nu är den paj, tur att man har en pojkvän som jobbar på Elgiganten *ler*. Världens goaste kille. Helt klart! Kommer allt sakna honom bra mycke i helgen!
Snart ska de köras fort i golfen o Backyard babies ska strömma ur högtalarna!

Kiss and goodbye. Ha en trevlig helg alla! LOVE /Sofie





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback