Nerbäddad + sthlm update

Hemma och är sjuk, knappt orkat ta mig upp ur soffan/sängen sen i måndags. Därav inget bloggande.
Va i Sthlm i helgen. mycke trevligt. Möttes upp av Jennifer på centralen åkte vidare till slussen för o möta Sara. Sen bar de iväg ut till Jennifer i Hägersten för en kväll med mycke snack och vinpimlande.
Sov hemma hos Tesa hela helgen, hon bor också i Hägersten. Lördagen till bringades på stan, men mycke shoppande blev det inte. Sara va krasslig och åkte hem o vilade så jag o Tesa gick o kikade själva. Hittade en jätte söt grå ribbstickad klänning med balongärmar på H&M Trend som vi köpte till Elin i födelsedagspresent. Tror att hon blev super nöjd.
Själv köpte jag en grå tunika med sidenband och ett par vita seglar-pjuck till våren. På kvällen va vi bjudna hem till Elin för middag med inslag av alkohol. Elin bjöd på super go taco-gratäng och rödvinet flödade ner. Senare på kvällen blev de utgång och vi hamnade på Sturecompaniet. Knök fullt med folk, men de va skoj. Mötte upp Jennifer med vänner i vimmlet. Shakde rumpan o hade allmänt kul.
Söndagen va de bara gå upp duscha o sen sätta sig på bussen hem mot Jönköping. Kände mig lite krasslig då, men tänkte att de säkert berodde på vinet kvällen innan. Började med ont i ryggen o nacken och de va sån smärta att sitta på en propp full buss i 4,5 timma. Men de gick fint...va helt utslagen när jag kom hem och men som tur va köpte älsklingen min favvo pizza, La Chef  (pesto, soltorkadetomater, mozzarella, parmaskinka..) Sötisen.
Kom inte upp ur sängen i måndags, men som vanligt så kan jag inte inse att jag verkligen inte va kry och försökte verkligen kämpa för o ta mig till arbetet. Konstaterade sen att, nej stanna hemma! Hälsan går före allt. O tur va de för nu har jag insett att jag verkligen aldrig hade klarat av att jobba. Nerbäddad o krasslig med feber, förkylning o ont i rygg & nacke, film på film rullar på tv:n. Känner mig lite ensam och utrråkad. Dags att vila lite.

Puss o kram från krasslig sofie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback