Packlista Festival - Måsten att ha med

image435
Mina söta rosa gummistövlar med små blommor på.

Tänkte över lite vad som är ett måste i packningen inför en festival.

Gummistövlar - Kan regna och då är de lera lera lera....
Myggmedel - vi mycke intag av alkohol märker man inte myggen, men dagen efter. kli kli kli..
Solcream - Har man lätt för att bränna sig så ja, ett måste. Man är utomhus dygnet runt och har man tur gassar solen.
Uppblåsbar madrass - Gör det så mycke skönare att sova i tält.
Sovsäck+kudde - Man måste ju faktiskt sova lite också. Iskallt när man lägger sig och så vaknar man i en bastu.
Kamera - En festival ska man för eviga. Kanske fastnar saker på korten som i minnet är lite luddigt.
Bikini - Är det sommar och sol så måste den me.
Handduk/tvål/schampoo - Vill man va fräsch så finns det duschar och kranar att tvätta sig i. Ett måste för mig!
Brasse stol - Vill man lyxa och slippa sitta på marken hela tiden vid tältet. Oftast får man int4 stolen med sig hem efter som den är sönder.
Handväska - Måste kunna ta med sig sina värde saker hela tiden. Lätt för stöld.
Biljetten - Är den kvar hemma är det kört.
Musik/stereo - Om man inte vill snylta på gannens.
Pengar/leg - Äta bör man annars dör man. Öltält finns det gott om så leg är bra.
Frukost/dricka - Lyx att ha med sig lite drickbart förrutom alkoholen när manvaknar på morgonen. Bröd/knäckebröd och mjukost är ett bara allternativ att ha i tältet till frulle.
Sköna skor- Undra hur många mil man går under en festival!? Sköna skor ett måste. För min del åker ett par flip-flopp med, adidas skor, converse och mina gulda ballerina.

Har jag glömt något???

Om ca 3 veckor drar jag på Roskilde...Elin o jag + våra karlar. Rock, rock och massor med ös. Längtar!

Kommentarer
Postat av: Helena

Du har nog fått med det som behövs.
Bilden på naglarna gör inte färgen rättvis.
Men jag brukar alltid ha fransk,men lite glitter piggar upp :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback