Afterwork + Jönköping

Helgen är gången och åter i ett regnigt o grått Borås. Anlände i morse. Stannade lite extra länge. I fredags släpade jag me Malin till Jönkping (eller hon följde me frivilligt, såklart!) Vi va på afterwork me Emelie o Pilla. Började på Åttaglas sen en sväng på Olerays sen skulle vi testa på den nya scotska puben, men de va mindre lyckat. Full knökat och med 50+ gubbar. Träffade Anna & Sandra och hamnade på Twin för att snacka o avnjuta en mojito. Kvällen som bara skulle bli en afterwoork slutade med allt för många öl och sent. Mycke trevlig kväll! Tack tjejer!
Lördagen tillbringade på stan med Malin o henne vän Jennie. En fika på smultronstället Mackmakeriet och en tur till A6. Jag som absolut inte skulle shoppa, lyckades såklart hitta en mörkgrå klänning som jag inte kunde motstå. Nu får jag leva på minimun resten av månanden. Bra jobbat fröken Abrahamsson! Så går de när man spenderar alltför mycke på att äta och dricka ut...o givetvis allt shoppande jag gjordet denna månanden. I övrigt va helgen lungt o tillbringades med mr W. Tog en lång promenad igår...genom stadsparken och dunkehalla ravinen och runt stan. Gjorde våfflor o tackopaj o bara softade, Badade skumbad o bara njöt! Måste ju passa på o bada när jag får låna ett eget badkar. Sånt lyxa har jag ju inte här i Borås o jag som älskar o bada badkar.

Nästa helg väntas julfest med klassen och på lördag kommer Emelie o Pilla på besök från Jönköping (+ kanske Nina). Ska bli skojsigt, sen är de bara att börja packa för nästa vecka drar jag hem mot Småland för att sen åka vidare mot Sälen efter julafton! Ser jag fram emot!

Dags att kolla film o njuta av min lediga eftermiddag!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback