Hem ljuva hem

Nyss avnjutit en jullunch hemma hos pappa. Mysig lunch med massor av gott, revben, kroppkakor, omelett med kantarell stuvning, kötbullar, prinskorv... Idag ska jag bara ta de lungt, faktiskt lite sugen på att plocka fram nåt gammalt sällskaps spel till kvällen. Ett trevligt sätt att umgås..

Igår firade vi "lill-jul" hemma hos mamma. Hon åker till Thailand på måndag så vi fick samlas lite iförskott. Vi åt lite gott och umgicks o hade trevligt. Det va mina bröder o deras respektive, mamma o mormor. Vi hade självklart en liten julklapps utdelning. Jag fick mest små plock....leggings (som om jag inte har ett 20-tal hemma, men går alltid åt) underkläder, strumpor, en tröja, mascara, badlakan med mitt namn inbroderat...o pengar. Fick världens finaste bh med tillhörande trosor, den är vit med svarta spetskanter & rosetter som detaljer...kan inte riktigt förklara. Läckert hur som! På tal om mormor min älskade, så börjar jag bli en aning orolig...hon är inte riktigt som innan. Glömsk och kan ställa samma frågor flera gånger, klantig och tappar saker hela tiden. Plus att när jag skjutsade hem henne igår kväll så skulle hon stänga dörren till bilen och lutade sig då framåt istället för bakåt och fick  dörren i ansiktet. Så har de aldrig varit innan och jag träffade henne för två månader sedan....det kan gå fort. Blir ju orolig! Men pratade med pappas sambo och hon sa att de kan bero på nån brist av nån viss vitamin och så kan säkert fallet vara, för jag kan tänka mig att hon slarvar med maten eller så håller hon helt enkelt på att bli dement. Hoppas på de bästa!

Det är så skönt att vara hemma och göra ingetting & känna lugnet!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback