Lyckade möten

Nus ka jag passa på att hänga ut några vänner. Låg i sängen och tänkte tillbaka lite i tiden. Kom då och tänka på hur jag träffat några vänner som betyder mycket för mig. Oftast är de ju så att man träffar nya vänner genom andra vänner, i skolan, på jobbet eller att man spelar i samma lag o.s.v. Men några tjejer som betyder mycket för mig har jag lärt känna är på helt andra sätt.

EMELIE

Emelie och jag lärde känna varandra på Hultsfred 2003 av en slump. Jag skulle träffa en kille o hans gäng o festa lite med dem. En kille som jag aldrig träffat innan som jag bara hade snackat med på nätet. Och vem fanns inte där om Emelie, en vän som betyder massor för mig och som jag kmmit väldigt nära. Emelie och jag fortsatte och umgås efter festivalen. Hon va o hälsade på mig i Jönköping o jag henne i Ulricehamn. De dröjde inte länge innan fröken Pettsson flyttade till Jkpg. Året därpå åkte jag o Emelie och våra två vänner till Cypern. De va verkligen en lyckat möte på Hultsfred! Emelie är världens underbaraste tjej som är busig och liksom jag är beredd på att göra oväntade saker. I like.

ANNE

Av en slump ute på krogen när jag va 19 träffade jag Anne. Hade precis flyttat till Jönköping och hon lika så. Vi va på ett ställe som heter Centrum. Jag va ute med min dåvarande granne, en tjej som är lite i en klass för sig. Hur som träffade hon en kille på dans golvet och jag kände mig ivägen så jag gick och beställde en öl och satte mig i en soffa. I Andra änden satt en tjej som såg lika uttråkad ut som jag. Vi sa SKÅL o sen va de klart. Sen fanns Anne i mitt liv. Vi hade så kul man bara kunde ha den kvällen...dansade o va allmänt flummiga. Har nog aldrig skrattat så mycke när jag varit ute någonsin. Vi kände oss inte riktigt hemma på centrum så kvällen avslutades på Bongo. Ställe med skön musik o goa människor, Där spenderade vi sedan många kvällar tillsammans. Jag o Anne har nu glidit ifrån varandra...men  beror på att vi bor på olika håll nu. Hon i Sthlm o jag i Borås. Saknar Anne så sjukt mycke i mitt liv. Hon har en energi som får en att bli lycklig! Glömmer aldrig när vi skulle käka falukorv hemma hos mig...men knasiga som vi båda är så slutade de att vi lekte pacman med falukorven som skulle äta upp varandra. Min egna tokfia!

ANNA

Efter ett halvår i Jönköping så flyttade jag till Dalvik. Jag brukade alltid träna sent och lyckades alltid komma precis innan Konsum på Dalvik skulle stänga. Där fanns en trevlig kassörska, men jag hade inte lagt märke till henne. En kväll va jag o mina vänner ute på Centrum (ja de va där man brukade hänga när man inte hade åldern inne för annat). Mitt i vimmlet uppe vid baren kommer en tjej fram till mig och säger: Men där är ju du, dalviks-tjejen! Det va Anna som kom fram till mig, tjejen som jobbade i kassan på Konsum. Hon kände igen mig o fortsatte och prata om att hon tyckte att jag hade en skön stil. Sedan den kvällen har det varit jag o Anna i vått o torrt. Någon vecka senare bjöda Anna till fest och ja på den vägen är de. Anna är en underbar tjej som är något alldeles extra. En vän som jag aldrig någonsin vill släppa! *miss u*

Ja nu har jag berättat några historier om mötet med några av mina allra käraste vänner! Mina vänner är allt för mig, utan er är jag ingetting! Hoppas att vi snart bor nära igen så vi kan få ännu mer tid tillsammans! Saknar livet i Jönköping!

Kommentarer
Postat av: Pettson.

Åh vad du är söt gumman :) Blir lika glad varje gång du omnämner mig, mkt uppskattande. Bara så du vet så ska du bli min egna "ligga sked-tjej", det är du och pernilla som tävlar för tillfället, varmast röv vinner :) kyss. GOD JUL baby

2008-12-22 @ 23:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback