Packlista festival - måsten att ha med sig

Tänkte över lite vad som är ett måste i packningen inför en festival.


Roskilde 2007. Så mycke regn. Denna sommaren blir de sol sol o ännu mera sol. Obtimistisk är jag alltid! De va jag även när jag åkte till Roskilde förra sommaren men shiii fick jag.

Gummistövlar - Kan regna och då är de lera lera lera....
Myggmedel - vi mycke intag av alkohol märker man inte myggen, men dagen efter. kli kli kli..
Solcream - Har man lätt för att bränna sig så ja, ett måste. Man är utomhus dygnet runt och har man tur gassar solen.
Uppblåsbar madrass - Gör det så mycke skönare att sova i tält.
Sovsäck+kudde - Man måste ju faktiskt sova lite också. Iskallt när man lägger sig och så vaknar man i en bastu.
Kamera - En festival ska man för eviga. Kanske fastnar saker på korten som i minnet är lite luddigt.
Bikini - Är det sommar och sol så måste den me.
Handduk/tvål/schampoo - Vill man va fräsch så finns det duschar och kranar att tvätta sig i. Ett måste för mig!
Brasse stol - Vill man lyxa och slippa sitta på marken hela tiden vid tältet. Oftast får man int4 stolen med sig hem efter som den är sönder.
Handväska - Måste kunna ta med sig sina värde saker hela tiden. Lätt för stöld.
Biljetten - Är den kvar hemma är det kört.
Musik/stereo - Om man inte vill snylta på gannens.
Pengar/leg - Äta bör man annars dör man. Öltält finns det gott om så leg är bra.
Frukost/dricka - Lyx att ha med sig lite drickbart förrutom alkoholen när manvaknar på morgonen. Bröd/knäckebröd och mjukost är ett bara allternativ att ha i tältet till frulle.
Sköna skor- Undra hur många mil man går under en festival!? Sköna skor ett måste. För min del åker ett par flip-flopp med, adidas skor, converse och mina gulda ballerina.
Smink/hårspary - Måste ju snyga tillsig även om de är festival.

Undra om jag glömt någe? Jo plåster, värktabletter, mobilladdare, öronproppar är lite annat bra att ha me sig! Good Shit! Ska man lyxa rejält kan man ju även packa ner en hårfön, plattång... de där har jag o Gerda redan planerat att vi ska ha me. Grabbar, de låter som vi kanske behöver lite bärhjälp med all vår packning! Tur att ni stora o starka!

På tisdag drar vi mor Sölvesborg och Swedenrock festival... See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback