Julfix dag

Nu har jag rimmat till klapparna. Min släkt står inte för kretivitet när det gäller rim och trevliga jullekar. Så jag tänkte försöka inspirera lite denna julen. Klapparna är klara, inhandlade den sista idag, glas från Ittala till pappa & Marie. Tyckte att deras vatten glas de har till när de dricker rödvin var gräsliga (pappa har haft dem sen jag va liten) så tyckte det var dags att fräscha upp deras innehåll i vitrinskåpet lite.
Nu har mina lussebullar precis kommit ut från ugnen. Innan dess avnjöt jag en god middag med mamma & Kenneth. Jag fick välja maten och då blev det oxfilé, rödvinsås och duchess potatis (hur de nu stavas!?). Det var sååå gott!
Nu ska jag ta de lungt resten av kvällen och kolla på film och äta lussebullar med julmust till. Julmust är helt kart min favorrit dricka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback