Bilcrash - jag har kört in i en bil

Idag har jag lyckats med något mindre bra. Vi hade varit på studiebesök på Nelly.com och va på väg hem i bilen. De va halt och jag körde väldigt sakta. Hade redan innan olyckan skedde fått intrycket av att föraren framför va väldigt osäker i sitt körande och körde försiktigt. Väl framme vid ett över gångsställe panikbromsar bilen framför för att hon ser några gående på andra sidan vägen som inte ens hade börjat att gå över vägen...på den motsatta sidan. Hennes bromsning va snabb och jag reagerar och bromsar, men eftersom de va så halt bara glider jag in i hennes bil fast jag bromsar ett bra antal meter före hennes. Vi alla upskattade till att hastigheten inte va mer än 30 km/h. Eftersom jag bara glider försöker jag väja, och kör in i hennes vänstra baksida på bilen. Det visar sig att det är en tjej som håller på att köra upp.
Stackars tjej säger jag bara som dessutom va gravid, men som tur är fick hon en ny uppkörningstid imorgon. Tur att inte hastigheterna va högrer och att inga personer kom till skada.
Min bil fick lite repor, en liten buckla och förstört blinkersglas på höger fram. Motpartens bil fick en stor buckla. Har nu pratat med föräkringsbolaget, fyllt i en skadeanmälan tillsammans med trafikskolan. Jag blir 1000 kronor fattigare och får inga pengar för min bils skador, tur att de blev små. Glad att alla är oskadda, det är det viktigaste. Plåt går alltid att laga, det är värre med personskador. Det bedöms som sagt att felet är mitt eftersom jag körde in i bilen, men förhållandena va svåra p.g.a halkan och hon borde kanske inte lagt in en panikbroms. Hade jag haft ABS-bromsar på bilen hade säkert detta aldrig hänt. Både jag och tjejen blev lite chockade av händelsen. Önskar henne all lycka med sitt körkort. En verkligen jätte skön tjej, (som dessutom är tillsammans med ett fotbollbolls proffs för att notera)


Resultatet på bilen jag körde på

Kommentarer
Postat av: em

HAHAHAHA! Men soooooffiie, vad har du nu gjort? Det var ingen bil som helst ser jag, fan vilken otur, tur att du hade försäkrning och TUR att ni klarade er. Min bil ligger för övrigt på skroten, platt som en pannkaka...Letar febrilt efter en ny. Saknar dig, kom hit. PUSS

2009-02-19 @ 11:36:37
Postat av: Funck

he, he...du får sluta spana på killar samtidigt som du kör;) Men tur att det gick bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback