Kocken har visat sig idag

Dagen har tillbringats i skolan. Kört grupparbete & käkat gott på Spice&rise. Skulle ut och sprungit idag, men de tog mer tid än vad jag trodde och handla mat. Vågar inte ute och springa uppe vid Kypesjön själv när de är såhär mörkt. Madde är upptagen så jag satsar på morgondagen då jag kommer sluta redan vid lunchtiden.
Köpt massor med godmat och fixat ihop en jätte god gryta/pastasås med soltorkade tomater, chilimarinerade vitlökar, grönaoliver, pesta med chilismak och creamfraich. Så enkelt och så gott testadu också!Hela burken med oliver är snart slut...råkade ät lite för många. Lätt att de blir så när man känner ett starkt saltbehov o så är de så gott. Kan tänkas att jag inte ens gillade oliver för några år sedan, men nu är de bland det bästa. Vad man förändras, men de har nog också med åldern att göra.
Jag saknar verkligen att bo i Jönköping, inte för att jag tycker Borås är dåligt...absolut inte. Jag saknar själva staden och närheten till mina vänner. Fick nästan en liten tanke på att jag skulle flytta tillbaka till min lägenhet, men ångrade mig snabbt med tanke på kostnaderna, tiden det tar att pendla till Borås varje dag och omständigheterna med att flytta igen. Flytta är faktiskt bland de tråkigaste jag vet...just det där att packa, bära och sen packa upp. Visst är det kul när man väl fått i ordning, men det är en omständig process och har flyttat alltför mycke de senate.

Väntar förbrilt på att "Gotland" ska höra av sig. De sa början av denna veckan...så då måste de alltså bli imon...onsdag är ju mitten. Iaf om man ser ur en arbetsveckas perspektiv.

Tjingeling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback