Dagens ros - Främmande man på cafét


Till ägnad främmande man på Orion

Idag hände något som verkligen gjorde mig lycklig. Att de finns så goda människor! De va lunch och jag följde me ner till stan för att kolla Jolinas rea och luncha. Tjejerna jag gick med blev fast på Jolinas och jag gick vidare till Orion för en lunch/fika. Framme i kassan stod några vänner som jag hälsade på. Då upptäckte jag att min plånbok va borta, jag som va helt säker på att jag lagt ner den i fickan på jackan innan. Såklart blev jag helt knäckt. Skulle få låna pengar av tjejerna de skulle bara inta ett bord först. Framme vid kassan stod det en man som hörde detta och hur ledsen jag var. När jag ställde mig i kön kom han fram med en hundra lapp till mig och beklagade de som hänt och sa att jag skulle njta av lunchen som han betlade och att jag också ska hjälpa människor som behöver hjälp någon gång. Jag blev så lycklig över att de finns sånna omtänksamma och goa människor. Som hjälper en helt främmande!
När jag kom tillbaka till skolan upptäcker jag att jag lagt plånboken på bänken bakom mig och helt enkelt glömt den. Som tur löste de sig tack vara den goda mannen med glasögon o runda kinder i 55-års åldern.

Tusen tack!!! Du gjorde min dag och jag ska vara god tillbaka till människor som står i min väg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback