Sorg


Bild:
Jnytt

efter att JIK åkte ur superligan efter 20 år i hösta serien i derbyt med ärkerivalen Mullsjö AIS. Laget som jag följt under många många år och som också den klubben jag själv spelade innebandy i senast. Känns väldigt tungt och jag kan inte riktigt fatta och smälta detta. När jag själv spelade i klubben drabbades den av en ekonomisk kris vilket har gjort att de haft svårt att komma på benen igen. Många betydelse fulla spelare lämnade efter de året klubben och det verkar som de haft svårt att rekrytera nya starka spelare och istället satsat på många unga talanger.
Mullsjö tog steget upp i högsta serien denna säsongen och jag va då så lycklig att trakten skulle ha två elitserie klubbar. Att de skulle stå mellan JIK och Mullsjö i det avgörande att få hålla sig kvar i superligan kunde jag aldrig tro. Nu får Mullsjö kvala för att hålla sig kvar i superligan och jag håller tummarna för att laget får hålla sig kvar i superligan.
Nu står Småland utan lag i högsta serien! *ledsen*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback