Jag lyckas med det mesta...

...och igår låste jag mig ute från lägenheten i endast handduk. Jag gick upp och käka lite frulle sen kila jag ner till duschen i kvällaren. På morgonen brukar jag alltid springa ner i endast handduk eftersom chansen är minimal att jag möter min granne i trapp uppgången då. När jag kom upp igen va dörren låst. Ja jag har ett sånt där lås som man kan ställa in om det ska vara låst eller öppet genom att dra upp och ner på en pigg. Så där stod jag och frös i endast handduk. Som tur va hade jag kastat ut min väska med skolgrejer i den gemensamma hallen och hade tvätt nere i tvätt stugan som hängde på tork. Så det va bara ner och dra igång och börja torktumla. Har även turen att jag har en stor garderob utanför lyan som jag har diverse prylar i...kläder, skor, några jackor o så. Det va räddningen. Insåg att jag va väldigt sen till skolan och min granne Madde va hemma så hon lånade ut sin bil till mig. Hyresvärden som bor här i huset jobbar natt...men jag lyckades få tag ihonom på eftermiddagen så dörren va öppen tills jag kom hem från skolan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback