Livet som eventpersonal

Fredag och helg med start imon, för många innebär detta helg. Dock inte för min del, på lördag beger jag mig till Karlstad för jobb under Idol Audition på söndagen. Jag har världens roligaste jobb...men många kan tro att det är en dans på rosor. Att jobba som eventpersonal innebär oftast väldigt långa jobb pass, tunga lyft, långa resor, lastbilar ska lastas, event ska byggas, man ska alltid va fräsch, pigg och glad och bemöta massor av nya människor, dela dubbelrum på hotell med människor du aldrig träffat innan. Jag stormtrivs med att jobba med event...DET ÄR DET ROLIGASTE JAG VET!
Jag älskar att träffa nya människor, vara übersocial, tampas med nya utmaningar, jobba oregelbundna tider och långa pass.
Just nu jobbar jag heltid på min praktikplats i Jönköping och på helgerna med Idol Audition...vilket innebär 5 veckors jobb i sträck utan någon ledighet, men lika glad är jag för det. När jag har så ont om fritid blir jag ännu mer effektiv och hittar på saker de kvällar jag är ledig.

I love this life!

Guten nacht meine freunde!


Ett skönt event crew på Idol 2009.


Mariette Idol Roadshow i Halmstad arena dagen efter att hon fick lämna Idol


Teamwork



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback