Flyttkaos

Ja nu har flytt kaoset börjat. På fredag tackar jag Borås för tiden här. Har lite smått kvar i skolan så kommer att pendla den sista tiden. 20 mil enkel resa...olallala. De blir en myskväll med granne Madde i kväll. Känns lite lustigt att flytta...för framtiden vet jag inget om. Det är spännande, men ändå en stressfaktor. Jag vet att jag har goda möjligheter. 
Jag ska inte tillbaka repan på Kneippbyn (Gotland)...de vill inte anställa mig för ifall jag skulle få ett heltids jobb och att jag kanske inte kommer tillbaka nästa sommar, men de kan de ju faktiskt inte veta. Jag blev väldigt lack...lackilacknafta...av samtalet jag fick därifrån igår. De hade erbjudit mig jobb och nu NEJ! För de är ju precis det jag drömt och längtat efter hela vintern att få komma tillbaka till ön och jobbet jag trivdes så bra med. Tror inte att skonskaver endast av de anledningar jag nämnt innan, utan att de är faktiskt inte villiga att betala mig den lönen jag nu är värdig att tjäna efter 5 års arbetserfarenhet inom service/admin och färdigutbildad inom inom handel till våren. Säsongsjobb är alltid kasst betalt, men till en början gör man de för att man tycker att det är kul...sen efter en tid vill man också tjäna en del pengar till pluskan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback