Misslyckad? Barn, pojkvän..

Efter att nu bott hemma ute på landet i en by i Smålands djupa skogar väcker det mig en hel del funderingar. Det enda man snackar om är vilka av mina jämnriga och de som är yngre som bor kvar som har fått barn...och svaret på det är NÄSTAN ALLA! För när man bor landet då går det fort skaffar hus när man är 20 och barn i samma veva.
Då börjar man känna att alla i omgivningen tänker...att jag måste misslyckats!!!!
Att skaffa barn och pojkvän i tidig ålder har inte varit min grej. Jag älskar att mitt äventyrliga liv och vill aldrig sitta som gammal att ångra massa saker som jag kunde ha gjort. Jag gör allt som jag vill göra, möter många underbara människor och skapar äventyr i mitt liv. Det är det jag brinner för! Att uppleva så mycket som möjligt och skapa min egna karriär med det jag tycker är roligt.
Jag har bestämt mig att för att skaffa ett jobb jag trivs med och inte sitta och klaga som jag vet att många andra gör "som blev kvar"...att de är så tråkigt att knega med att  t.ex böja plåtbitar på nån industri. Tack och lov är vi alla olika och uppskattar olika saker här i livet...men att jag skulle känna ett misslyckande för att jag varken har pojkvän eller barn är inget jag gör. Självklart saknar man att ha någon vid sin sida som stöttar en, ringer varje dag och undrar hur jag mår...men hade jag haft en pojkvän så lovar jag att jag aldrig hade gjort alla äventyr som jag idag har gjort som också gjort mig stark eftersom jag gjort precis på egenhand och på köpet har jag som sagt lära känna människor i hela landet, skapat mig en annan bild av världen och att man kan mycket mer än vad man tror.

Så klaga inte...det är bara du som själv kan rå över din egna livssituation. Man göra sina egna prioriteringar i livet om vad som är viktigt eller ej! Jag älskar mitt liv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback