Numera bosatt i Traneberg/Alvik

NU bor jag i en 2a...så jefla gott! Känns som jag kan börja leva igen. Dock är detta boende tillfälligt vilkte betyder att det får bli minst en flytt till i år. Avskyr att flytta runt som en zigenare, jag vill inget hellre än att ha mitt egna och trygga hem nu. Området där jag bor är super mysigt, nära stan & jobb, utsikt över Mälaren... Ovanför huset paserar ett 30-tal flygplan om dagen på låg höjd som ska till Brommaflygplats.
I går tog jag en trip till Ikea och laddade upp med nya köksprylar, tallrikar, glas, vinglas...jag klarar helt enkelt inte av att inte ha mitt egna. Äta på andras tallrikar, dricka ur andras glas som dessutom är blommiuga fula och slitna. Tackar vet jag Ikea som kan levereras ett skysst enkelt kit av allt jag behövde för tillfället för 600 kr.
Alla min husgeråd och möbler befinner sig fortfarande i Jkpg...måste flytta dem snart!
Jag trivs prima i Alvik och skulle fatiskt kunna tänka mig att köpa en lägenhet här när den dagen kommer eller i närheten. Skönt at bo på söder, men detta är faktiskt snäppet bättre ur många aspekt. Billigare att bo, bilen kan stå parkerad utanför lägenheten, fin natur, nära till stan, lätt och nära att ta sig till vännerna och t.o.m mamma skulle lyckas hitta till mig från E4:an.

Kyl & frys /S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback